برد عددی رتبه بالای چندجمله ای های ماتریسی

پایان نامه
چکیده

چکیده فرض کنید l(?)=a_m ?^m+?+a_1 ?+a_0, یک ? بوده و n×n مختلط a_jیک چندجمله ای ماتریسی باشد، البته در اینجا ماتریس های ی چندجمله ای k ، برد عددی رتبه1?k?nمتغیر مختلط است. برای عدد صحیح و مثبت عبارتست از l(?)ماتریسی ?_k [l(?)]={??c?pl(?)p=0_n for some p?p_k }, تصویر متعامد می باشد. در این پایان نامه، به - kگردایه ی تمام ماتریس های p_kکه در آن می پردازیم. به علاوه رابطه ی بین ?_k [l(?)]مطالعه ی برخی ویژگی های جبری و هندسی مورد بحث (a_0,a_1,…,a_m) تایی- (m+1) و برد عددی رتبه بالای لولایی ?_k [l(?)] معرفی شده و رابطه ی بین نقاط تیز برد عددی ?_k [l(?)]قرار می گیرد. همچنین نقاط تیز یک دسته ی خطی و نقاط تیز برد عددی رتبه بالای آن مورد بررسی قرار می گیرد. ی لولایی، چندجمله ای k، برد عددی رتبه kکلمات کلیدی: برد عددی، برد عددی رتبه ماتریسی، نقطه ی تیز.

۱۵ صفحه ی اول

برای دانلود 15 صفحه اول باید عضویت طلایی داشته باشید

اگر عضو سایت هستید لطفا وارد حساب کاربری خود شوید

منابع مشابه

c-برد عددی چندجمله ای های ماتریسی

فرض کنید c یک ماتریس مختلط باشد . در این پایان نامه ، برخی خواص جبری و هندسی نرم طیفی ، شعاع طیفی ، وشعاع عددی تعمیم یافته ، ماتریس ها مورد مطالعه قرار گرفته است. همچنین مفهوم برد عددی و برد عددی لولایی چند جمله ای های ماتریسی را معرفی می کنیم. بعلاوه به بررسی برخی خواص جبری و هندسی این مفهوم می پردازیم. همچنین ما رابطه ی بین برد عددی یک چند جمله ای ماتریسی و برد عددی لولایی ماتریس های ضرائب آن...

15 صفحه اول

برد عددی رتبه بالای نامعین

برد عددی رتبه بالای نامعین، تعمیمی از برد عددی ماتریس ها است. در این پایان نامه برد عددی رتبه بالای نامعین را مورد بررسی قرار می دهیم و آن را برای رده ای از ماتریس های j- هرمیتی به دست می آوریم.

15 صفحه اول

غلاف عددی چندجمله ای ماتریس ها و برد عددی توأم مرتبه بالای ماتریس های پاولی

در این پایان نامه، غلاف عددی چند جمله ای از درجه ‎(سه)‎ دوی تمامی ماتریس ها (ی نرمال) ‎$ainm_n$‎ که ‎$a^2$‎ هرمیتی است مشخص شده اند. همچنین، به ازای ماتریس های نرمال ‎$ainm_n$‎ که توان ‎$k$‎ ام شان نیم-معین است، این را نشان دادیم که غلاف عددی چندجمله ای از درجه ‎$k$‎ ی ‎$a$‎ برابر با ‎$sigma(a)$‎ است. در پایان به کمک استدلال هایی سرراست، برد عددی مرتبه بالای توأم سه ماتریس پاولی را کاملا مشخص ک...

برد عددی تعمیم یافته رتبه بالای ماتریس ها

در این پایان نامه به معرفی مفهوم جدید برد عددی رتبه بالا و بررسی برخی از خواص پایه ای آن پرداخته شده است، که با توجه به مفهوم برد عددی رتبه بالا ارائه گردیده است. همچنین تلاش شده است که برد عددی رتبه بالا برای ماتریس های هرمیتی محاسبه شود.

15 صفحه اول

منابع من

با ذخیره ی این منبع در منابع من، دسترسی به آن را برای استفاده های بعدی آسان تر کنید

ذخیره در منابع من قبلا به منابع من ذحیره شده

{@ msg_add @}


نوع سند: پایان نامه

وزارت علوم، تحقیقات و فناوری - دانشگاه شهید باهنر کرمان - دانشکده ریاضی و کامپیوتر

میزبانی شده توسط پلتفرم ابری doprax.com

copyright © 2015-2023